Amerikkalainen rengasvalmistaja, korkean hintaluokan laaturengas
Toimitamme vain renkaan. Jos kuvassa näkyy vanne, se on siinä vain dekoratiivisista syistä.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Uusi tehokas rengas, joka lyhentää jarrutusmatkaa sekä märällä että kuivalla tiellä, jotta ajoneuvo pysyy hallinnassasi ja olet valmis nauttimaan matkasta
Lyhyempi jarrutusmatka märällä ja kuivalla tiellä
Parempi pito helpottaa käsittelyä ja hallintaa
Johtavien autonvalmistajien valinta
Lyhyempi jarrutusmatka märällä ja kuivalla tiellä
Active Braking Technologyn ansiosta jarrutuksen kosketuspinta ja pito paranevat. Parempi maakosketus lyhentää jarrutusmatkaa sekä märällä että kuivalla tiellä.
Parempi pito jarrutuksissa ja helpompi käsittely
Eagle F1 Asymmetric 3 -renkaassa käytetty uusi Grip Booster -yhdiste on valmistettu liimahartsista, joka tehostaa pintaan tarttumista. Tämä parantaa pitoa jarrutuksessa ja käsittelyssä sekä märällä että kuivalla tiellä.
Ohjaustarkkuus ja kestävyys
Uusi vahvistettu rakennetekniikka mahdollistaa vahvemman kevyen rakenteen, joka parantaa käsittely- ja kaarreajo-ominaisuuksia sekä kulutuskestävyyttä ja polttoainetehokkuutta.
TÜV-testiraportti
Eagle F1 Asymmetric 3 verrattuna kilpailijoihin
2,6 metriä = 9 %:a lyhyempi jarrutusetäisyys märillä teillä*
1,3 metriä = 4 %:a lyhyempi jarrutusetäisyys kuivilla teillä*
4 %:a parempi ohjattavuus märillä teillä*
10,9 %:a pienempi vierintävastus kuin 3 tunnetun kilpailijan keskiarvo ja toiseksi alhaisin vierintävastus kaikista testatuista renkaista.**
* Verrattuna 3 kilpailijan uusimpien mallien keskiarvoon UHP:n suhteen (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testaaja TÜV SÜD tuotepalvelu Syys - Loka 2015 Goodyear Dunlopin toimeksiannosta. Uusi UHP, rengaskoko: 225/45 R17 91Y; Testiajoneuvo: VW Golf; Testipaikat: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); Raportti nro. 713066268
** Tulokset vierintävastusta koskien: Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100; johtavien kilpailijoiden keskiarvo –89.1. Osana testiä, joka on määritelty yllä, raportti nro. 713066268.
Renkaat, joilla on tyhjäajo-ominaisuus Tyhjäajo-ominaisuus saadaan vahvistamalla renkaan sivupinnat siten, että renkaan muoto säilyy, vaikka paine putoaa. Tämä ominaisuus estää rengasta putoamasta vanteelta. Tämä tarkoittaa, että matkaa voi jatkaa 80 km ajamalla nopeudella 80 km/h. Kaikkien tyhjäajo-ominaisuudella varusettujen renkaiden sivuseinämässä on RSC-symboli (Run Flat System Component). Tyhjäajorenkaat eivät edellytä mitään erikoisvanteita, mutta ne soveltuvat vain autoihin, joissa on toimiva ilmanpaineen seurantajärjestelmä.
Rengasmerkintä / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.