Kansainvälinen rengasvalmistaja, korkeamman hintaluokan laaturengas
Toimitamme vain renkaan. Jos kuvassa näkyy vanne, se on siinä vain dekoratiivisista syistä.
Loistava käsiteltävyys ja pito talviolosuhteissa, suuritehoisiin autoihin
Poikkeuksellinen suorituskyky talvisilla teillä
Parannettu pito lumella ja jäällä
Ohjattavuutta ja pitoa märissä olosuhteissa
Polttoainetta säästävä rakenne
Poikkeuksellinen suorituskyky talvisilla teillä SP Winter Sport 4D -renkaiden poikkeuksellinen talvikäsiteltävyys ja pysähtyvyys sopivat erityisesti tehokkaisiin autoihin. Renkaan ainutlaatuinen pintakuviointi ja tiehen tarrautuvat materiaalit antavat ihanteellisen ohjautuvuuden lumisilla, jäisillä, märillä ja kuivilla pinnoilla.Parannettu pito lumella ja jäällä Ainutlaatuisessa kulutuspinnassa on paljon pitosärmää muodostavia palaleikkauksia. Tämä parantaa pitoa erityisesti lumella ja jäällä. Syvät lumiurat parantavat tartuntaa ja lisäävät pitoa kiihdytettäessä, jarrutettaessa ja jyrkissä nousuissa. Ohjautuvuutta ja pitoa märissä olosuhteissa Kun tiet ovat märät tai sohjoiset, SP Winter Sport 4D -renkaiden suunnatut urat poistavat veden nopeasti ja ehkäisevät vesiliirtoa. Hyvän pidon antava kulutuspintaseos on optimoitu lyhyitä märkäjarrutusmatkoja varten.Polttoainetta säästävä rakenne Kevyen rakenteensa ja materiaaliensa ansiosta SP Winter Sport 4D tarvitsee vähemmän energiaa pyöriäkseen. Tämä vähentää polttoainekustannuksia ja CO2 -päästöjä.
Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.
Suunnattu kulutuspintakuvio. Erityisesti kylmiä ja märkiä aamuja varten suunniteltu suuntaava pintakuviointi pakottaa veden urien väliin. Vesi ohjautuu nopeasti pois renkaan pinnalta, mikä vähentää merkittävästi vesiliirron riskiä.Edut Vähentynyt vesiliirron riski.
RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST) Dunlop RunOnFlat -teknologia mahdollistaa ajon jatkamisen jopa 80 kilometriä renkaan puhkeamisen tai tyhjentymisen jälkeen. RunOnFlat-renkaissa on vahvistetut sivupinnat, joiden ansiosta renkaan voi pitää liikkeessä, vaikka ilmanpaine katoaisi täysin.Turvallisuustiedote Dunlop RunOnFlat -renkaat tulee asentaa vain autoon, joka on suunniteltu rengasrikon kestäville renkaille ja jossa on toimiva rengaspaineen varoituslaite, kuten Dunlop WARNAIR. Enimmäismatkaa 80 km ja suurinta sallittua 80 km/h:n nopeutta ei saa ylittää. Tutustu auton käyttöohjeisiin, koska valmistajan kyseistä ajoneuvoa koskevat ohjeet saattavat poiketa tässä annetuista ohjeista.
Silica-Plus-seos. Moottoriurheilussa käytetty pintakuvion seostekniikka, jolla on erinomaiset pito-ominaisuudet, erityisesti märällä tiellä ja alhaisissa lämpötiloissa.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen pito märissä ja kylmissä olosuhteissa; vähäinen kuluminen.
Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.
Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.
4D Sipe -järjestelmä. 4D Sipe -järjestelmässä kulutuspinta on jaettu lohkoihin, jotka lisäävät kitkaa ja vakautta kaarreajossa. Järjestelmällä on erinomainen sivuttaispito lumessa.Edut Huippuluokan kaarreajo-ominaisuudet, myös lumella
V-kirjaimen muotoiset urat. V-kirjaimen muotoiset urat muodostavat yhdessä kulutuspinnan perusurien kanssa yksityiskohtaisen verkoston. joka kerää lunta kulutuspintaan. Lumi-lumella-kosketus parantaa kitkaa ja pitoa..Edut Erityisen hyvä ajettavuus lumella.
Matalampi kulutuspintakuvio. Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.
Monilamellijärjestelmä. Keliolosuhteet voivat vaihdella huomattavasti talviaikaan. Kylmä, kuiva, luminen tai loskainen tie voi asettaa renkaalle erittäin ankaria vaatimuksia. Dunlopin monilamellijärjestelmä vastaa haasteeseen erityyppisillä lamelleilla erilaisiin talviolosuhteisiin.Edut Yhtenäinen suorituskyky vaihtelevissa talviolosuhteissa.
Toiminnalliset polymeerit. Kulutuspintaseoksen toiminnalliset polymeerit nostavat suorituskykyä alhaisissa lämpötiloissa, mikä parantaa pitoa talvella lämpötilojen laskiessa äkillisesti.Edut Poikkeuksellisen hyvä pito alhaisissa lämpötiloissa.
Multi Radius Tread (MRT). (monialueinen kulutuspinta) MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.
Rengasmerkintä / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.