Alhaisen hintaluokan laaturenkaat Continentalilta.
Toimitamme vain renkaan. Jos kuvassa näkyy vanne, se on siinä vain dekoratiivisista syistä.
Aja ja säästä.
Uusi SnoVanis 2 vie sinut turvallisesti päämäärääsi talvella! Uudenlainen profiili pitää pakettiautot varmasti ajouralla myös liukkaalla kelillä. Optimoitu kumiseos talveen lyhentää jarrutusmatkoja, pidentää rengasikää ja vähentää pyörimisvastusta. Täten niin ajo-ominaisuudet kuin -kustannukset pysyvät hallinnassa.
Tekniset yksityiskohdat:
Lisätty turvallisuus ja vähäisemmät kustannukset.
Optimoitu jarrutusominaisuus ja täten lyhyemmät jarrutusmatkat sekä erinomainen vetovoima lumessa.
Korkea turvallisuus mutkissa, myös märällä ajotiellä.
Parannettu pyörimisominaisuus mahdollistaa polttoaineen säästön.
Jarrutusominaisuus lumessa.
Ominaisuudet:
Kiinteä lohkoprofiili sivussa ja tiheä poikittaislammalointi.
Parannettu voimansiirto ja suurempi otekulmien määrä.
Optimoitu jarrutuskyky mahdollistaa lyhyemmät jarrutusmatkat lumessa.
Ominaisuus: Korkea uravolyymi ja lumitaskut ulkourissa.
Vaikutus: Parempi hammastuminen lumessa.
Hyöty: Optimoitu vetovoima lumessa, mutkssa ja märällä kelillä.
Ominaisuus: Vakaat sivulohkot ja kiinteä lohkorakenne profiilin keskustassa.
Vaikutus: Optimoitu jäykkyyden jakaantuminen ja korkeampi profiilin poikittaislohkojen vakaus.
Hyöty: Korkea turvallisuus mutkissa, myös märällä kelillä.
Pyörimisvastus.
Ominaisuus: Pyörimisvastusoptimoitu kumiseos talveen.
Vaikutus: Vähäisempi energian menetys vähäisillä kulutuspinnan epämuodostumisilla kiihdytyksessä.
Hyöty: Polttoaineen säästömahdollisuus parannetulla pyörimisvastuksella.
Rengasmerkintä / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.